+31 (0)6 51 57 31 03
info@waardeinpraktijk.nl
  • Agenda
  • Contact
  • Aanmelden
Waarde in PraktijkWaarde in PraktijkWaarde in PraktijkWaarde in Praktijk
  • Home
  • Team
  • Werkwijze
    • Maatwerk
    • Modules
    • DISC model
    • Praktijkcoach
    • Live game
    • Webconsults
    • Werkdruk
  • Agenda
    • Aanmelden
  • Nieuws
    • Aanmelden Nieuwsbrief
  • Contact
  • Aanmelden

Never waste a good crisis (Deel 2)

    Home Nieuws Never waste a good crisis (Deel 2)
    NextPrevious

    Never waste a good crisis (Deel 2)

    By Waarde in Praktijk | Nieuws | Comments are Closed | 23 april, 2020 | 0

    Aanmelden Nieuwsbrief

     

    Corona challenges creativity; Operation Phoenix.

    In tijden van onzekerheid en crisis is het belangrijk om voor een aantal zaken te zorgen. Deze punten zijn essentieel voor nu, en bereiden tegelijk voor op de tijden na de crisis. Vanwege de hoge mate van belang noemen we deze dan ook doelstellingen. Daarnaast zullen we je regelmatig voorzien van tips. Die tips helpen bij het invullen van de doelstellingen.

    De algemene doelstellingen:

    • Blijf zorg leveren
    • Zorg voor je team
    • Lever betrouwbare informatie
    • Blijf communiceren met je klanten
    • Geef aandacht/hulp aan wat er gebeurt in je directe omgeving
    • Bewaak de continuïteit van je bedrijf

     

    Nieuwe tips:

    Tip

    Blijf communiceren met je klanten

    Informeer je klanten over openingstijden, hygiënemaatregelen etc. Doe dat zo breed mogelijk met behulp van verschillende media. Dus niet alleen op de website. Heb je nog geen facebook pagina of gebruik je nog geen nieuwsbrief dan is dit het moment om ermee te starten. Op deze manier kan je laten zien dat jullie zorg blijven leveren en dat klanten nog steeds terecht kunnen. Je blijft daarmee zorgen voor betrouwbare informatie die je deskundigheid nog eens bevestigt.

     

    Tip

    Zorg voor je team

    Het zal rustiger worden en er zal meer aandacht en tijd gevraagd worden voor het naleven van hygiëne. Dat vraagt om aanpassing van gedrag. Dat zal bij de een makkelijker gaan dan bij de ander. Toon daarvoor begrip en help elkaar steeds beter te worden. Gebruik de situatie om het teamgevoel te versterken. Laat zien welke resultaten jullie boeken en hoe jullie steeds beter worden.

     

    En omdat het belangrijk is om ze niet te vergeten, hier nogmaals de voorgaande tips:

     

    Tip

    Lever betrouwbare informatie

    Wees kritisch bij het geven van informatie of sturen van berichten. Laat je niet verleiden tot het overnemen van schijnbaar betrouwbare berichten. Het bericht dat er meldplicht is voor Corona virus bij dieren, blijkt onjuist. Helaas werd het al overgenomen in een agrarisch tijdschrift. Ook al komen berichten van een doorgaans betrouwbare kennisbron, verifieer ze dan bij de officiële instanties of de eigen beroepsorganisaties.

     

    Tip

    Zorg voor je team

    Laat zieke collega’s niet naar het werk komen. Kondig dit van tevoren aan zodat iedereen een voorkomend geval begripvol accepteert. Geef ook tevoren aan wat mogelijk andere redenen zijn om niet naar de praktijk te komen en hoe dit af te stemmen. Zorg daarbij dat heel het team geïnformeerd is en blijft over de voortgang van de situatie van je collega. Blijf in contact met de thuisblijvers en steun ze. Het zijn voor hen, meer dan anders, onzekere situaties.

     

    Tip

    Bewaak de continuïteit van je bedrijf

    Als je meerdere vestigingen hebt overweeg dan per vestiging met een team te werken. Mocht een team besmet raken dan kan het andere team op betreffende locatie zorg blijven leveren. Uiteraard dienen de hygiëneregels duidelijk te worden toegepast. Stop inloopspreekuren en werk alleen nog op afspraak. Plan afspraken ruim van elkaar zodat de wachtruimte niet nodig en meteen naar de onderzoekkamer gegaan wordt.

     

    Neem voor andere nieuwsartikelen een kijkje op onze Nieuwspagina

    Print Friendly, PDF & Email
    No tags.

    Related Posts

    • Never waste a good crisis (Deel 3)

      By Arjen Dijkstra | Comments are Closed

        Corona challenges creativity; Operation Phoenix. In tijden van onzekerheid en crisis is het belangrijk om voor een aantal zaken te zorgen. Deze punten zijn essentieel voor nu, en bereiden tegelijk voor op de tijdenRead more

      Print Friendly, PDF & Email

    • Stuurmanskunst in roerige tijden

      By Arjen Dijkstra | Comments are Closed

      Het zijn roerige tijden voor veterinaire ondernemers met een praktijk. Wij zien dat de omzet in praktijken voor landbouwhuisdieren redelijk normaal doorloopt. Voor de praktijken met gezelschapsdieren zien we een gevarieerd beeld. Hoe blijf jeRead more

      Print Friendly, PDF & Email

    • Zorg voor je team!

      By Arjen Dijkstra | Comments are Closed

      In de meeste praktijken is er een hogere werkdruk door een lagere bezetting en nieuwe roosters (gevolg van o.a. zieken, kinderen thuis, mantelzorg, stoppen met flex en 0-uren contracten vanwege lagere omzetten), met op deRead more

      Print Friendly, PDF & Email

    • Never waste a good crisis (Deel I)

      By Arjen Dijkstra | Comments are Closed

      Corona challenges creativity; Operation Phoenix.  In tijden van onzekerheid en crisis, zoals deze, is het belangrijk om voor een aantal zaken te zorgen. Deze punten zijn essentieel voor nu en de tijden na de crisis.Read more

      Print Friendly, PDF & Email

    • Oplossen van werkdruk

      By Arjen Dijkstra | Comments are Closed

      Werkdruk hoort bij de dynamiek van een dierenartspraktijk. Waarde In Praktijk deed daar al eerder onderzoek naar en kwam met een gedegen diagnostiek voor werkdrukproblemen. Oorzaken voor werkdruk blijken meestal dieper te liggen. Problemen komenRead more

      Print Friendly, PDF & Email

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • Never waste a good crisis (Deel 3)
    • Stuurmanskunst in roerige tijden
    • Never waste a good crisis (Deel 2)
    • Zorg voor je team!
    • Never waste a good crisis (Deel I)

    Archief

    • mei 2020
    • april 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • november 2019
    • juli 2019

    Maatwerk

    Iedere praktijk heeft zijn eigen DNA (mensen, competenties)
    Iedere praktijk heeft zijn eigen omgeving
    Iedere praktijk heeft zijn eigen geschiedenis
    Iedere praktijk heeft zijn eigen mate van professionaliteit

    Herkenbaar

    Trage besluitvorming
    Weinig declarabele uren
    Geen actief financieel beheer
    Gebrekkige marktinformatie
    Intern gericht en verdedigend
    Geen duidelijke richting
    Lange dagen door maten

    Plan 2022

    Hoe ziet de markt er in 2019 uit?
    Hoe zal de markt er uit zien in 2022?
    Voor rundvee of varkens?
    Voor paarden?
    Voor gezelschapsdieren?
    Wat doet de concurrentie in 2022?
    Wat is uw verdienmodel in 2022?

    Contact

    Waarde in Praktijk
    Tel: 06 51 57 31 03
    info@waardeinpraktijk.nl

    Arjen Dijkstra
    Tel: 06 38 90 12 37
    arjen.dijkstra@waardeinpraktijk.nl

    Winand Kissels
    Tel: 06 51 57 31 03
    winand.kissels@waardeinpraktijk.nl

    Copyright Waarde in Praktijk | All Rights Reserved | Privacyverklaring
    • Home
    • Team
    • Werkwijze
      • Maatwerk
      • Modules
      • DISC model
      • Praktijkcoach
      • Live game
      • Webconsults
      • Werkdruk
    • Agenda
      • Aanmelden
    • Nieuws
      • Aanmelden Nieuwsbrief
    • Contact
    • Aanmelden
    Waarde in Praktijk

    Waarde in Praktijk gebruikt cookies en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden: het optimaliseren van de website, de integratie van social media, het verzamelen en analyseren van statistieken en om u van gerichte informatie te voorzien. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Klik hier voor de cookie instellingen en ons privacyverklaring.

    Waarde in Praktijk
    Privacybeleid

    Waarde in Parktijk is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en u te informeren over het gebruik daarvan op de site.

    Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen deze cookies plaatsen via Waarde in Parktijk, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video’s van YouTube.

    ReMarkAble gebruikt cookies en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

    – het optimaliseren van de website
    – de integratie van social media
    – het verzamelen en analyseren van statistieken

    Lees ons volledige privacyverklaring hier

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt Noodzakelijke Cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat wij uw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als u deze cookie uitschakelt, kunnen we uw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat elke keer dat u deze website bezoekt, u cookies weer moet inschakelen of uitschakelen.

    Cookies van derden

    Deze website gebruikt Google Analytics om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina’s.

    Door deze cookie ingeschakeld te houden, kunnen we onze website verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in, zodat we uw voorkeuren kunnen opslaan!